marketing stratégia
és tervezés

Online kampány stratégiai tervezés

Marketing terv készítés a célod, viszont nem tudod hogyan vágj bele? Az alábbi cikkben összeszedtük neked a legfontosabb szempontokat, amiket figyelembe véve Te is el tudod készíteni a saját marketing tervedet!

Marketing terv készítés – hogyan kezdjek neki?

Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni milyen marketing terv szolgálná legmegfelelőbben vállalkozásunkat, először is érdemes végiggondolni milyen célunk van a marketinggel vagy milyen problémákra keresünk megoldásokat.

Ehhez pedig kérdéseket kell feltenned magadnak:

 

  • Melyek azok a területek, ahol fejleszteni szeretnél?
  • Mi a célod a jelenlegi tervvel, kampánnyal?
  • Milyen problémára szeretnél megoldást találni?
  • Milyen számszerű eredményt vársz a marketing kampánytól?
online-marketinges

A megfelelő marketing terv készítése érdekében érdemes letisztázni néhány alapvető kifejezést is. Ugyanis az online marketing egy meglehetősen tág fogalom, amelyhez a social media oldalak kezelésétől kezdve az online hirdetéseken át a keresőoptimalizálásig sok minden tartozik.

Ezért is szükséges megfelelően és pontosan definiálni azt, hogy milyen problémára keresünk megoldást, ugyanis csak ez alapján lehet eldönteni, hogy milyen eszközöket érdemes alkalmazni a marketing tervezés során. Például cél kijelölése vagy probléma definiálása lehet a következő egyszerű megfigyelés is:

“Kevés a havi látogatók száma a webáruházamban.”

Ha megtaláltuk a problémát, még a marketing stratégia kialakításaelőtt jelöljünk ki számszerű és reális célokat amit eszközölni szeretnénk. Ezeknek a számszerű célmeghatározásoknak a neve Key Performance Indicators (KPI, magyarul hatékonysági mutatók).

Ilyen KPI lehet például a következő:

“Szeretném növelni a napi látogatók számát 100-ról 300 felhasználóra.”

Vagy:

“Napi 5 vásárlás helyett 20-at szeretnék”.

Ezzel készen is vagyunk a probléma és célmeghatározással, nekikezdhetünk a marketing tervezésnek.

Dolgozzunk együtt céged sikerein!

Lépj velünk kapcsolatba

Az online marketing terv készítés – honnan tudom milyen marketing tervre van szüksége a vállalkozásomnak?

Hogyan válaszd ki milyen eszközöket alkalmazz a marketing kampányodban?

Az online marketing terv készítésénél, azután, hogy megfelelően definiáltuk a célokat és a KPI-okat, ki kell választani, hogy milyen eszközökkel szeretnénk elérni azokat.

A körültekintő tervezéshez nem árt ismerni a legfontosabb marketing eszközöket az online világban. Ebben a részben röviden bemutatjuk milyen eszközök lehetnek segítségére a vállalkozásodnak.


1. Facebook és Instagram hirdetések – Fizetett közösségi média hirdetések

A Facebook és Instagram hirdetések (link) olyan fizetett online megjelenések, amik a Facebook és Instagram platformon jelennek meg, a platform felhasználóit célozva demográfiai adatok, érdeklődési körök és egyéb paraméterek alapján. Rövid távon is tud szép eredményeket hozni.


2. Google hirdetések
– Fizetett kereső hirdetések

A Google Ads, azaz Google hirdetések (link) egy hirdető program, amit kifejezetten a Google keresőmotorra fejlesztett ki a világ egyik legnagyobb IT cége. A program segítségével online hirdetéseket tudsz létrehozni, és a hirdetéseiddel pontosan azokat a felhasználókat tudod elérni, akik a leginkább érdeklődhetnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Rövid távon is tud szép eredményeket hozni.


3. Keresőoptimalizálás vagy SEO

A keresőoptimalizálás (link) (angolul Search Engine Optimization vagy SEO) lényegében egy adott weboldalt hivatott megfelelő kulcsszavakra, kifejezésekre optimalizálni. Célja, hogy a weboldal megjelenjen a keresési találatok között – lehetőség szerint a találati lista első oldalán – ha valaki egy adott kulcsszóra vagy kulcs kifejezésre keres keresőmotor (pl. Google vagy Bing) használatával. A SEO hosszútávon térül meg.

Digital marketing strategy planning Budapest Hungary

4. Tartalommarketing

A tartalommarketing  (link belső oldalra) olyan stratégiai marketingmegközelítés, amely értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozására és terjesztésére összpontosít, hogy vonzóvá tegye és megtartsa a (jó esetben világosan) meghatározott közönséget – és végső soron vásárlásokra ösztönözze a felhasználókat.

A tartalom sokféle lehet. Tartalomnak számítanak a szövegek, és a vizuális tartalom is, mint a kép és a videó. Alapvetően a szövegírás a SEO stratégia részeként (is) funkcionál, így általában érdemes a hosszútávú stratégiába implementálni. A vizuális tartalom az elkészítésnél nem áll meg, hiszen az igazi munka csak ezután jön. Ez az egyik legnagyobb fegyverünk a közösségi média versenyben, és a világ legnagyobb online videó platformján is, a YouTube-on.


5. Videótartalom és vizuális tartalom gyártása

Vizuális tartalom gyártása nélkül, egyedül a szöveges tartalmakra támaszkodva szinte lehetetlen érdeklődőket szerezni az online térben, ezért a legtöbb cégnek mindenképp szüksége van vizuális tartalmakra. Azonban a videógyártás – bármennyire is kifizetődő – abszolút termék- és szolgáltatásfüggő. Ezért meg kell fontolni, hogy érdemes-e bevenni a marketingstratégia első lépései közé, hiszen ez a leginkább munka- és energiaigényes a többi tartalomtípushoz képest.


6. SEO szövegírás

A szövegírás (link belső oldalra) a tartalommarketingen belül azoknak a marketingcélú és promóciós anyagok megírásának folyamata, amelyek az embereket valamilyen cselekvésre ösztönzik  (például vásárlásra, egy linkre való kattintásra, adományozásra, konzultációra, stb.). A szövegírásnál érvényesíteni szoktuk a SEO szabályokat is.

Bár a fentiek a legfontosabb és legalapvetőbb marketing eszközök, a listát tovább lehet bővíteni online PR cikk megjelenéssel (link), közösségi média poszt gyártással (link), fotós vagy videós tartalomgyártással, Email marketinggel, stb. (belső link mindegyik szolgáltatáshoz, szükség szerint kiegészíteni).

Általában a fenti megoldások valamilyen kombinációja az, amit a Dog & Pony online marketing ügynökség szokott javasolni, költségkerettől, céloktól és időszakoktól függően.

Online marketing stratégia tervezés lépésről lépésre

A marketing stratégia kialakításának innentől már “csak” a költségkeret szab határt. Amennyiben rövid távon, vagy csak egy kampány erejéig szeretnénk egy-egy eszközt alkalmazni, úgy érdemesebb valamelyik PPC (fizetett online hirdetési) megoldást alkalmazni, míg ha hosszú távon gondolkodunk, hasznosabb lehet inkább keresőoptimalizálás vonalon mozogni.

Amint megvan a kívánt stratégia, már csak a kivitelezés marad hátra.

digitalis-marketing-ugynokseg

Online marketing kivitelezés – a Dog & Pony online marketing szolgáltatásai

Elakadtál az online marketing stratégia tervezésben?

Esetleg nem tudod hogyan állj neki a marketing terv kivitelezésének?

A Dog & Pony budapesti ügynökség 14 évnyi tapasztalattal rendelkezik az online marketing területen. Ha szeretnél együtt dolgozni egy klassz csapattal és kézzelfogható eredményeket szeretnél elérni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

VAN EGY PROJEKTED SZÁMUNKRA?

Lépj velünk kapcsolatba

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

MI AZ ONLINE MARKETING STRATÉGIA?

Az online marketing stratégia segít a vállalkozásodnak elérnie a kitűzött célokat fizetett hirdetések, organikus forgalom növelése és más megjelenések révén a digitális térben.

MI AZ ONLINE MARKETING?

Az online marketing (vagy digitális marketing) feladata a különböző brandek, termékek és szolgáltatások promotálása potenciális vásárlók felé digitális kommunikáció révén, mint például email, közösségi média, fizetett online hirdetések vagy bármilyen web alapú, digitális csatornán keresztül.

Online marketing szolgáltatások

A te online sikered a mi küldetésünk!

Tanácsadás

PPC

inbound-marketing

Inbound marketing

Lead generálás

Lead generálás

Google Ads

Hírlevél rendszer építése

  • Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.

+36 30 530 89 86

dogpony@marketingtanacsado.hu

@dogandpony.budapest

© 2023 Minden Jog Fenntartva,
Dog and Pony marketing ügynökség

© 2023 Minden Jog Fenntartva,
Dog and Pony marketing ügynökség

4.9/5 - (46 szavazat)
Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this