marketing stratégia
és tervezés
Online kampány stratégiai tervezés
Marketing terv készítés a célod, viszont nem tudod hogyan vágj bele? Az alábbi cikkben összeszedtük neked a legfontosabb szempontokat, amiket figyelembe véve Te is el tudod készíteni a saját marketing tervedet!
Marketing terv készítés – hogyan kezdjek neki?
Ahhoz, hogy el tudjuk dönteni milyen marketing terv szolgálná legmegfelelőbben vállalkozásunkat, először is érdemes végiggondolni milyen célunk van a marketinggel vagy milyen problémákra keresünk megoldásokat.
Ehhez pedig kérdéseket kell feltenned magadnak:
- Melyek azok a területek, ahol fejleszteni szeretnél?
- Mi a célod a jelenlegi tervvel, kampánnyal?
- Milyen problémára szeretnél megoldást találni?
- Milyen számszerű eredményt vársz a marketing kampánytól?
A megfelelő marketing terv készítése érdekében érdemes letisztázni néhány alapvető kifejezést is. Ugyanis az online marketing egy meglehetősen tág fogalom, amelyhez a social media oldalak kezelésétől kezdve az online hirdetéseken át a keresőoptimalizálásig sok minden tartozik.
Ezért is szükséges megfelelően és pontosan definiálni azt, hogy milyen problémára keresünk megoldást, ugyanis csak ez alapján lehet eldönteni, hogy milyen eszközöket érdemes alkalmazni a marketing tervezés során. Például cél kijelölése vagy probléma definiálása lehet a következő egyszerű megfigyelés is:
“Kevés a havi látogatók száma a webáruházamban.”
Ha megtaláltuk a problémát, még a marketing stratégia kialakításaelőtt jelöljünk ki számszerű és reális célokat amit eszközölni szeretnénk. Ezeknek a számszerű célmeghatározásoknak a neve Key Performance Indicators (KPI, magyarul hatékonysági mutatók).
Ilyen KPI lehet például a következő:
“Szeretném növelni a napi látogatók számát 100-ról 300 felhasználóra.”
Vagy:
“Napi 5 vásárlás helyett 20-at szeretnék”.
Ezzel készen is vagyunk a probléma és célmeghatározással, nekikezdhetünk a marketing tervezésnek.
Dolgozzunk együtt céged sikerein!
Lépj velünk kapcsolatba
Az online marketing terv készítés – honnan tudom milyen marketing tervre van szüksége a vállalkozásomnak?
Hogyan válaszd ki milyen eszközöket alkalmazz a marketing kampányodban?
Az online marketing terv készítésénél, azután, hogy megfelelően definiáltuk a célokat és a KPI-okat, ki kell választani, hogy milyen eszközökkel szeretnénk elérni azokat.
A körültekintő tervezéshez nem árt ismerni a legfontosabb marketing eszközöket az online világban. Ebben a részben röviden bemutatjuk milyen eszközök lehetnek segítségére a vállalkozásodnak.
1. Facebook és Instagram hirdetések – Fizetett közösségi média hirdetések
A Facebook és Instagram hirdetések (link) olyan fizetett online megjelenések, amik a Facebook és Instagram platformon jelennek meg, a platform felhasználóit célozva demográfiai adatok, érdeklődési körök és egyéb paraméterek alapján. Rövid távon is tud szép eredményeket hozni.
2. Google hirdetések – Fizetett kereső hirdetések
A Google Ads, azaz Google hirdetések (link) egy hirdető program, amit kifejezetten a Google keresőmotorra fejlesztett ki a világ egyik legnagyobb IT cége. A program segítségével online hirdetéseket tudsz létrehozni, és a hirdetéseiddel pontosan azokat a felhasználókat tudod elérni, akik a leginkább érdeklődhetnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Rövid távon is tud szép eredményeket hozni.
3. Keresőoptimalizálás vagy SEO
A keresőoptimalizálás (link) (angolul Search Engine Optimization vagy SEO) lényegében egy adott weboldalt hivatott megfelelő kulcsszavakra, kifejezésekre optimalizálni. Célja, hogy a weboldal megjelenjen a keresési találatok között – lehetőség szerint a találati lista első oldalán – ha valaki egy adott kulcsszóra vagy kulcs kifejezésre keres keresőmotor (pl. Google vagy Bing) használatával. A SEO hosszútávon térül meg.
4. Tartalommarketing
A tartalommarketing (link belső oldalra) olyan stratégiai marketingmegközelítés, amely értékes, releváns és következetes tartalmak létrehozására és terjesztésére összpontosít, hogy vonzóvá tegye és megtartsa a (jó esetben világosan) meghatározott közönséget – és végső soron vásárlásokra ösztönözze a felhasználókat.
A tartalom sokféle lehet. Tartalomnak számítanak a szövegek, és a vizuális tartalom is, mint a kép és a videó. Alapvetően a szövegírás a SEO stratégia részeként (is) funkcionál, így általában érdemes a hosszútávú stratégiába implementálni. A vizuális tartalom az elkészítésnél nem áll meg, hiszen az igazi munka csak ezután jön. Ez az egyik legnagyobb fegyverünk a közösségi média versenyben, és a világ legnagyobb online videó platformján is, a YouTube-on.
5. Videótartalom és vizuális tartalom gyártása
Vizuális tartalom gyártása nélkül, egyedül a szöveges tartalmakra támaszkodva szinte lehetetlen érdeklődőket szerezni az online térben, ezért a legtöbb cégnek mindenképp szüksége van vizuális tartalmakra. Azonban a videógyártás – bármennyire is kifizetődő – abszolút termék- és szolgáltatásfüggő. Ezért meg kell fontolni, hogy érdemes-e bevenni a marketingstratégia első lépései közé, hiszen ez a leginkább munka- és energiaigényes a többi tartalomtípushoz képest.
6. SEO szövegírás
A szövegírás (link belső oldalra) a tartalommarketingen belül azoknak a marketingcélú és promóciós anyagok megírásának folyamata, amelyek az embereket valamilyen cselekvésre ösztönzik (például vásárlásra, egy linkre való kattintásra, adományozásra, konzultációra, stb.). A szövegírásnál érvényesíteni szoktuk a SEO szabályokat is.
Bár a fentiek a legfontosabb és legalapvetőbb marketing eszközök, a listát tovább lehet bővíteni online PR cikk megjelenéssel (link), közösségi média poszt gyártással (link), fotós vagy videós tartalomgyártással, Email marketinggel, stb. (belső link mindegyik szolgáltatáshoz, szükség szerint kiegészíteni).
Általában a fenti megoldások valamilyen kombinációja az, amit a Dog & Pony online marketing ügynökség szokott javasolni, költségkerettől, céloktól és időszakoktól függően.
Online marketing stratégia tervezés lépésről lépésre
A marketing stratégia kialakításának innentől már “csak” a költségkeret szab határt. Amennyiben rövid távon, vagy csak egy kampány erejéig szeretnénk egy-egy eszközt alkalmazni, úgy érdemesebb valamelyik PPC (fizetett online hirdetési) megoldást alkalmazni, míg ha hosszú távon gondolkodunk, hasznosabb lehet inkább keresőoptimalizálás vonalon mozogni.
Amint megvan a kívánt stratégia, már csak a kivitelezés marad hátra.
Online marketing kivitelezés – a Dog & Pony online marketing szolgáltatásai
Elakadtál az online marketing stratégia tervezésben?
Esetleg nem tudod hogyan állj neki a marketing terv kivitelezésének?
A Dog & Pony budapesti ügynökség 14 évnyi tapasztalattal rendelkezik az online marketing területen. Ha szeretnél együtt dolgozni egy klassz csapattal és kézzelfogható eredményeket szeretnél elérni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!
VAN EGY PROJEKTED SZÁMUNKRA?
Lépj velünk kapcsolatba
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
MI AZ ONLINE MARKETING STRATÉGIA?
Az online marketing stratégia segít a vállalkozásodnak elérnie a kitűzött célokat fizetett hirdetések, organikus forgalom növelése és más megjelenések révén a digitális térben.
MI AZ ONLINE MARKETING?
Az online marketing (vagy digitális marketing) feladata a különböző brandek, termékek és szolgáltatások promotálása potenciális vásárlók felé digitális kommunikáció révén, mint például email, közösségi média, fizetett online hirdetések vagy bármilyen web alapú, digitális csatornán keresztül.